LA SORPRESA
En el mes d'Octubre hem iniciat el projecte de la Sorpresa. L'activitat de la sorpresa introdueix a l'infant en els primers processos d'organització de l'aprenentatge: plantejant interrogants, formulació d'hipòtesis, recollida d'informació, ajustament dels nous coneixements i ampliació de vocabulari.

QUÈ VOLEM ACONSEGUIR
  • Potenciar la motivació i curiositat.
  • Treballar vocabulari i enriquir el llenguatge oral.
  • Desenvolupar habilitats comunicatives de recerca, conceptualització, traducció i raonament.
  • Millorar l'elaboració del seu discurs, mitjantçant estratègies de retorn, ampliació, ...
  • Aprendre a formular preguntes.
  • Treballar les qualitats i funcionalitats dels objectes.
  • Fomentar la implicació de les famílies.
  • Respectar les normes i aprendre a esperar el torn.



AMBIENTS D'APRENENTATGE 

Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres.
Aquest plantejament de treball respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.
Els infants disposen d’un temps d’experiència activa, construïda per l’adult, però reconstruïda per ells mateixos, on nens i nenes es reuneixen per explorar diverses possibilitats de joc i dels materials.
Els ambients segueixen el model socioconstructivista, el qual parteix d’un aprenentatge significatiu per part de l’alumne, que té en compte els seus coneixements previs i en el qual destaca la gran importància que té la relació amb els companys/es.

      EL QUÈ VOLEM ACONSEGUIR
Potenciar i desenvolupar el llenguatge oral: lèxic, espontaneïtat en la parla, ...
– Afavorir les relacions socials i de convivència entre els infants de diferents edats.
– Desenvolupar els hàbits socials; compartir espais, jocs, joguines, posar-se d’acord els uns amb els
– Aprendre dels companys/es, no només de l’adult.
– Oferir als infants un espai de joc on poder investigar, observar, manipular…de manera constant i lliure sistemàticament.
– Expressar els seus sentiments, emocions i sensacions lliurement.
– Respectar a les persones i els materials.


         ELS ALUMNES PODEN
  • L’Infant és el constructor del seu propi aprenentatge. Investiga, prova, assaja, modifica, construeix, destrueix, parla, raona, explica, inventa, imagina…
  • L' infant assistirà lliurament als diferents ambients motivat pels seus interessos, que afavoreixin la interacció, col·laboració i cooperació entre infants de diferents edats, on es donin relacions d’ajuda. 
     
      NORMES GENERALS DE FUNCIONAMENT
    1.  Parlar amb un to de veu adequat.
    2.  Per anar d'un lloc a l'altre s'ha de fer de manera ordenada i tranqui·la. 
    3.  Cada vegada que s'acabi una activitat s'ha d'arraconar el material emprat.
    4.  Cada proposta o activitat tindrà un espai concret i s'ha de respectar. El material no es pot escampar ni dur d'un lloc a l'altre.
    5.  S'ha de mostrar una actitud respectuosa als companys/es.


  •